Dressyr idag igen.
2011-10-11 / 21:46:32 / Dagens ridpass

Tränade dressyr i ridhuset idag igen. Ett riktigt välbehövligt köttarpass som gjorde att vi båda är helt slut nu...
I början gick det okej när jag inte hade så mycket krav på henne och bara lät det rulla på. Sedan satte hon sig lite på tvären, var absolut inte dum eller så på något sätt. Bara helt fast i vänster tygel och höger sida typ, höll på länge och försökte lirka loss henne men det vart inte bättre.
.
Efter ca 40 minuter höll jag på att ge upp när det aldrig blev någon skillnad men gick in på en liten volt i högervarvet och prövade en annan teknik för att få igenom henne.
Eftersom hon satt fast i yttertygeln i högervarvet så red jag nästan bara med den och inget med inner så att hon inte kunde hänga sig i den.
.
Asså herre min gud vad fin hon var den sista kvarten! Hög i formen, stadig, framåt och allt var bara super!
Det är det som man kämpar för alla ridpassen och de stunderna som går skit. Känslan när allt bara släpper är så härlig! Red inte längre än 10-15 min när hon var så fin eftersom hon började bli trött då och ville inte riskera att det skulle börja gå dåligt på grund av det.
.
finisen....  love you!! <333
//ToveB

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: