Tävlingen :D
2011-09-25 / 22:11:13 / Tävling

Dagen var grym! Gött folk att snacka med medans vi väntade på min tur, för vänta fick vi då verkligen göra. Kom dit runt 13 kanske, och lastade ur hästen någon gång efter 15... Ca 2 timmar dötid, men vi gick och kollade runt, åt och annat skoj som hör till ;)
.
Senare så lastade vi då ur ponnyn och jag gick runt med henne ett ganska bra tag innan vi sadlade och kunde börja rida fram. Red omkring i kanske 50 minuter ungefär, först 20 på banan i nästan bara lättridning och bara tänka fram! Sen hade dom en lång grässtig längs en äng som vi skrittade på ett bra tag och böjde, ställde och kände igenom henne, red sen igen på banan i 10 minuter och gjorde mycket skänkelvikningar och övergångar.
.
Fick lite halvpanik när det bara var någon minut kvar eftersom hon fattade galopp så fort jag tröck lite med skänkeln... hmmm
Men annars var det mesta väldigt bra :)
Bilder från framridningen:
.
.
.
Väl inne på banan kändes det faktiskt bra! Vi brukar ha problem med att tappa framåtbjudningen inne på banan och då blir allt bara segt men nu höll vi ihop det riktigt bra :D Jag gjorde en riktig miss... Gjorde ingen halvhalt eller ens förvarnade henne när vi skulle fatta sista galoppen så det blev fel galopp, men rättade det snabbt fast är ändå lite sur på mig självxD Skänkelvikningarna var verkligen skitbra, 10 gånger bättre än vanligt typ!
.
.
Bilder från tävlingsbanan:
(hälsningshalten)                                                         (skänkelvikning)
.
Nöjd ponny och ryttare som kommer ut från banan och fortfarande är lika nöjda när dom får sitt resultat:
67,10 % och går därmed upp i ledning, dock var vi bara 5 stycken som ridit då och det var sisådär 10 st kvar...
Medans vi väntade blev det gos vid transporten men ställde in henne ett tag så att hon fick äta och vila lite.
<3
.
Vi leder ända till slutet och vinner klassen!! :D
.
Prisutdelning:
.
.
Du är verkligen helt underbar! Min prinsessa <3<3<3
// Tove

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: