Skol-DM 2011
2011-09-26 / 17:55:46 / Tävling

Nu har jag ridit mitt allra sista skol-DM... Känns ganska bra med tanke på att det typ aldrig gått bra därxD Inte gjorde de det idag heller.
.
På framridningen var hon riktigt fin och verkligen flöt på, vilket resulterade i att jag satt och njöt och red omkring lite för länge hehe... Inne på banan var hon så duktig som kämpade och verkligen gick fram bra! Men eftersom hon var så trött sen igår och den långa framridningen så var hon väldigt orolig i formen. Jag förstörde lite eftersom jag verkligen hakade upp mig på formen och då istället schabblade bort lite andra saker så som galoppfattningarna, vägarna och annat som vi brukar tjäna poäng på i vanliga fall.
Skänkelvikningarna tyckte jag och alla andra var riktigt fina, men det gjorde dock inte domaren.
Tror absolut inte att hon var trött i kroppen och energin, mer i huvudet att det blev för mycket lixom.
Är väldigt glad över att hon gick fram så pass bra och kämpade fast att det var jobbigt, duktig häst!!:D
.
Jag och vissa andra var inte speciellt överrens med domaren, tyckte kanske att procenten 60,789 stämde ganska bra in på ritten men att fel poäng var på fel ställe. Men det är ju en bedömningssport så det är sånt man får ta!
Grattis till min vän Therese som vann Skol-dm för dem i årskurs 8-9!! <3


Bästaste, Underbaraste, Vackraste Ponny<3

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: