Celsiusskolan
2012-09-19 / 12:40:00 / Allmänt

Tänkte berätta vilken skola jag går på och hur vårat program går till :)
Går alltså på Celsiusskolan i Uppsala, numera går jag sam men gick som sagt natur i ca en månad.
 
Har även elitidrott som specialinriktning.
Det innebär att vi pluggar ca 30-40 % mer hemifrån och har mest genomgångar på lektionerna. Har heller inga håltimmar för att spara tid, tiden man sparar läggs på idrotten.
Börjar t.ex inte förränns 10.30 varje morgon. Detta hjälper dock inte mig så mycket då min buss ändå går kl 9.
 
Har även så att om jag ska träna med hästen så får jag ta ledigt från skolan eller om det är meeting och man behöver åka en torsdag eller fredag så ska det inte vara några problem. Nästintill alla lektioner och genomgångar finns digitalt och man kan hänga med över internet.
 
Utöver det som har med skolarbetet att göra så tränar vi på gym med pt minst en gång i veckan.
Har sitsträning vid några tillfällen och mental träning.
Ca en gång i månaden är det träning med häst, dressyrryttarna tränar för Eva-Karin Oscarsson, har också programträning för Birgitta Bergsten typ en gång i månaden.
 
En gång i månaden åker vi till Louise Haagas gård och har camp, detta är det allra bästa med hela utbildningen!
Där tränar dressyrarna 3 pass för Eva-Karin och de som vill kan också vara med ett hoppass. Förutom ridning så har vi hästkunskap/teori och mental träning.
 
Jag tycker att allt fungerar bra hittills och jag trivs väldigt bra, dock så får jag inte så väldigt mycket mer tid över men det blir ändå inte sämre än vad det skulle varit om jag gick i en "vanlig" skola. Det som är segt är ju att det blir mycket resa med buss men försöker använda den tiden till vettiga saker så att man inte bara sover hela vägen...
 
Det blir ju väldigt mycket eget ansvar och detta fungerarar inte för dem som inte har bra självdisciplin, jag har egentligen inte det men gör så gott jag kan.
 
 







0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: