Tävlingen
2012-09-23 / 20:00:31 / Allmänt

Tävlade ju idag, lb:1 och la:1.

Red endast dem klasserna för att vi ska få lite självförtroende och flyt igen nu efter svackan och den dåliga perioden... Känns schysstast mot hästen att göra så :)

I lb dårå, båda vi hade verkligen kul i den här klassen! Jag vart nästan lite chockad att hon gick fram så bra som hon gjorde, fick istället lite svårt att styra så vinglade runt lite men det gjorde inte så mycket, inte det som är problemet ;)
Fick 68,62% och vann faktiskt klassen :D

Laddade sen om till nästa klass, la:1.
Kände redan på framridningen att det inte kändes helt 100, honostadig i formen vilket ledde till att jag försökte kompensera upp det genom att bli ostadig i mina händer (hur nu det skulle hjälpa)... Det i sin tur ledde till att hon blev ännu ostadigare!
Samma känsla inne på banan tyvärr... Dock så gjorde vi dom flesta rörelser RIKTIGT BRA, MEN eftersom formen inte var tillräckligt bra så fick vi ju t.ex. bara 6 på skänkelvikningarna som utan tvekan borde varit 8:or om formen varit bättre. Även denna klassen var framåtbjudningen bra!
Fick 64,47 och kom 2:a :)

Var faktiskt en lyckad dag även om mycket hade kunnat vara bättre, dock så kändes det som att det som varit vårt största problem idag inte var något problem alls, nämligen framåtbjudningen. Det var min plan med den här tävlingen, klasser utan samling och bara låta allt flyta på!
Tyvärr så red jag ju ganska dåligt så tar på mig det mesta av allt som inte gick som det skulle, men Mabel var ju ändå bäst så vad gör väl det? ;) <3

laddar upp mobilbild från idag innan jag ska kolla på Williams Lista :D


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: